tillbaka till startsidan

103. En drive-by merge

Lyssna på Spotify lyssna! Lyssna på iTunes

Kanske är det så att sommarsäsongen är igång med att Therése blir upprörd av dagens skämt innan vi snackar om ett 3 av 5-drama, ett fokus på bakåtkompabilitet, dokumentation i Google Docs, att inte vara produktiv, smeknamn och att bli roastad. Dessutom en del om att ersätta paket med en enda rad, en drive by-merge och mycket annat.

Hör av er till oss på vår röstbrevlåda! Berätta ett skämt, ställ en fråga eller vad som: 0766 86 05 07

Om du gillar podden blir vi väldigt glada för en liten recension i iTunes eller en prenumeration på Spotify. Följ oss och säg hej på @asdfpodden på Instagram <3

Länkar

Avsnittets skämt:

Insåg precis varför Therése nickar "Stadiljus"
För att med henne är festen alltid över
Inskickat av Judas
Skrapa här!!
Transkribering
Transkriberingen är gjord av nån "AI-grej". Du kan förbättra den genom att klicka precis här :)
00:00:00
Jag vet inte var jag ska börja med det här skämtet.
00:00:03
Okej, vi fick in det här skämtet till vårt kära formulär på vår hemsida.
00:00:08
Och jag vet inte, det kanske krävs lite...
00:00:13
Det krävs väldigt mycket inside info, men skitsamma, nu kör vi bara.
00:00:20
"Insåg precis varför Therese nickar stadig ljus."
00:00:26
"Så att med henne är festen alltid över."
00:00:32
Ej!
00:00:38
Rude!
00:00:42
Det är skickat av Judas.
00:00:46
Det här är på riktigt det roligaste skämtet jag har hört i fonden.
00:00:54
Rude!
00:00:58
Fy fan vad roligt det var!
00:01:02
Tack för det skämtet. Det kanske är grejen man vet då, att du nickar stadig ljus på sociala medier.
00:01:10
Alltså jag är på riktigt offende. Jag är på väg att stänga av inspelningen och bara gå härifrån.
00:01:16
Det var ju jätteroligt!
00:01:18
Det är ju rude!
00:01:20
Det matchar ju inte verkligheten. Det kan vi brastklappa med.
00:01:26
Men det matchar kanske bilden folk har av dig.
00:01:32
Men det kan också vara rude för att du ramlar ihop i din garderob du spelar in i och försvarar nu bild för att du tyckte det var så roligt.
00:01:40
Jag har förstärkt ingenting, men det förstärkte kanske din känsla.
00:01:48
Vadå du förstärkte inget?
00:01:52
Det var ett kanonskämt. Jag älskar alla lyssnare som skickar in skämt till oss i podden.
00:02:00
Så gör det du också. Det kan man göra på vår hemsida asdf.pizza.
00:02:04
Eller om man ringer in till vår telefonsvarare, röstbrevlåda brukar vi kanske kalla den.
00:02:14
Om man läser upp ett skämt där så kan man ju få den uppspelad i podden så kan både jag och Therese reagera på det.
00:02:22
Det är i alla fall 076686 0507.
00:02:26
Så!
00:02:28
Jag vet inte vad det känns som. Det känns som att med det där skämtet så gick vi in i sommarsäsongen.
00:02:36
Jag är så otroligt offendad för att jag inser att jag jobbade över och släckade lite bränder.
00:02:44
Har inte ätit och är jättetrött och kan inte hantera det här.
00:02:48
Det här är ett skämt som levererats när jag inte var hungrig.
00:02:56
Jag säger det, sommarsäsong.
00:03:00
Jag har suttit i dag och integrerat på jobbet mot en tredjepartsleverantör för en grej som vi ska bygga.
00:03:12
De är ett svenskt bolag, tror jag. Ganska hippt. Fått massa investerarpengar och allting sånt.
00:03:22
Och har fått ganska mycket buzz i media. Och gå in på deras hemsida och se hur det ser bra ut.
00:03:30
När vi skulle integrera med dem så hade vi en möte och då kom det fram att vi bara "ja men dokumentationen för ert API kan jag skicka den?"
00:03:38
Då kom det en Google Docs-länk.
00:03:42
Som var översikt av APIet.
00:03:46
Och den Google Docs-länken i sin tur länkade till tre andra Google Docs.
00:03:50
Som där en beskrev API-endpoints, en beskrev webhooks och en beskrev modellerna som webhooksen och API-endpointsen svarar med.
00:04:00
Älskar API-beskrivningen i Google Docs.
00:04:04
Ja, det är jätteenkelt att följa när man måste öppna API-endpoint-dokumentationens Google Docs.
00:04:10
Och sen måste man öppna modell-dokumentationens Google Docs. Och sen måste man sitta och matcha däremellan.
00:04:14
För att se vad man ska göra.
00:04:16
Och sen självklart då, för man vet ju att det här händer när man sitter där. Så stämmer ju inte dokumentationen.
00:04:22
Så då stämmer ju inte. Modellerna som är spesade i dokumentationen, det är inte alls dots som de svarar med.
00:04:28
De ser lite annorlunda ut.
00:04:32
Jag fick nyligen dokumentation via e-mail med ett antal endpoints listade med ett antal exempel-request och responser som inte innehöll alla attribut.
00:04:46
Ja, men ett exempel-request det kändes som en svår förfrågan till det här andra bolaget som jag sitter med.
00:04:56
För samma endpoints har jag också ett Google Docs där typ en endpoint och allt man kan skicka till den tar upp fyra sidor.
00:05:04
Ja, det låter superhärligt.
00:05:08
Vi har ändå fått besked från dem att om det är någonting som saknas, någonting vi behöver, de löser det.
00:05:16
De bygger vad vi vill. De fixar allt. Så vi får se. När de svarar på vårt mail så kanske vi får se om det stämmer.
00:05:24
Då kanske du också får exempel-respons i mail.
00:05:28
Ja, kanske. Jag vet inte, jag kände bara att det har gått helt okej och API är helt okej och webbhuxen funkar och allt sånt.
00:05:38
Men det var bara dokumentationsbiten kändes.
00:05:42
Grejen är också att det är inte så mycket dokumentation. Säg att de har kanske 10 endpoints och 3 webbhux.
00:05:54
Det borde inte vara så jobbigt att sätta upp en Swagger eller någon typ av en Docosaurus eller vad fan som helst.
00:06:04
Ja, eller upp en Backstage.
00:06:08
Ja, det är Spotifys grej va?
00:06:10
Ja, det är det jag menar. Det borde ta en halv dag och sen har man det där istället för att man ska sitta och försöka matcha.
00:06:18
"Nu har jag gjort en ändring i endpointen här, nu måste jag sitta och leta upp rätt Google Docs för att uppdatera det här."
00:06:22
De är också såhär döpta efter någon datum och datumen matchar inte mellan dokumenten. Så man vet inte riktigt om man har rätt.
00:06:28
Men de kanske har det i backloggen.
00:06:30
Ja, kanske.
00:06:32
Det är väl ett startup sa du?
00:06:34
Ja, jag vet inte om de är startup längre eller om de är scale up eller vad fan det nu heter. Vad är nästa evolution av startup Pokémon?
00:06:42
När blir man unicorn? Nej då måste man vara startup.
00:06:46
Det är väl miljardbolag liksom.
00:06:50
Men är det miljardomsättning? För det måste det ju vara.
00:06:54
Ja, jag har fan ingen aning. Det känns verkligen som att startups är som Pokémon eller något. Man kan liksom grädda kärlsumhål ibland.
00:07:06
Vad var det vi skulle prata om egentligen? Jo, det har ju varit lite drama igen.
00:07:14
Alltså, jag är ju trött för drama.
00:07:16
Jag vet inte. Det känns som att det här är tre av fem drama, kanske jag skulle säga. Det är betyget jag får.
00:07:26
Men du har väl säkert inte hängt med alls?
00:07:30
Nej, jag förstår inte. För mig är det som att allting har dött. Jag är så...
00:07:38
Är det bara jag som är så himla trött?
00:07:40
Festen är över för dig?
00:07:42
Fint. Alltså, festen är över.
00:07:46
Jag har spelat... Tommy Körberg höll jag på att säga. Det är väl Tommy Körberg?
00:07:50
Ja, ja.
00:07:52
Tommy Nilsson höll jag på att säga att jag skulle säga. Men så sa jag Tommy Körberg. Ja, skitsamma.
00:07:58
Nej, men jag vet inte. Det är som att jag har kommit så långt utanför allting som har med utveckling att göra.
00:08:06
Jag vet inte om det är för att jag sitter lite avskärmad på uppdraget eller om jag bara är för trött eller om jag bara är för gammal. Alltså, jag vet inte.
00:08:14
Nej, jag vet inte. Alltså, jag är inte lite att det är på väg mot sommaren.
00:08:20
Men jag tycker det har varit så hela året.
00:08:22
Ja, jag vet inte. För min del kändes det som att jag var sjuk i två veckor. Och då... All motivation och produktivitet och allting sånt verkligen dog med den där sjukdomen.
00:08:36
Typ så här, jag har min lilla recept-app som jag bygger på. Jag har inte skrivit en kodrad på tre veckor nu.
00:08:42
Alltså, det gör ju inte så mycket för att den funkar och gör det den ska. Men jag har liksom inte byggt vidare på den för att jag bara har känt att "Nej, jag orkar inte skriva kod".
00:08:49
Samma sak när jag kom tillbaka till jobbet efter att jag var sjuk. Jag bara "Kod? Alltså fy fan, det är väl jävla tråkigt".
00:08:57
Sen tvingar man sig själv, men ja.
00:09:01
Alltså, jag kodar ju inte ens. Eller jag är så här, jag sitter liksom och typ ställer jättedumma frågor för jag fattar ingenting.
00:09:08
Försöker få allting att funka. Idag skulle jag köra påskres lokalt och så koppla upp däremot appen och så komma in i den och titta i den.
00:09:16
Jag har jättemycket problem. Ställer alla dumma frågor, har alla problem, googlar allting, reder ut här.
00:09:22
Och det gör jag ju då för att min Junis ska få kunna bygga själva grejen och ha mig vägledad när jag har rätt ut alla problem.
00:09:32
Och det är ju otroligt otillfredsställande att jag bara får sitta med problemen men inte leverera någonting.
00:09:40
Alltså, vi levererar ju tillsammans. Det är ju inte så. Men det är liksom...
00:09:46
Jag vet inte vad jag tycker om Junis.
00:09:52
Det är en värre variant av junior, eller?
00:09:56
Jag tycker inte det. Jag tycker det låter lite snällare. Min junior ska göra det här.
00:10:02
Junis använder jag inte på ett nedsättande sätt utan jag använder Junis som att jag tycker det är viktigt att de juniorer ska få vara juniorer för att det ska innebära trygghet, stöttning, ett litet skydd.
00:10:16
Och liksom, jag ser det som en... Inte för evigt liksom, men jag ser det som en grej som de har rätt att ha.
00:10:26
Jo, kanske. Jag vet inte. Vi har haft en diskussion på jobbet. Det blir för mycket smeknav och saker.
00:10:33
Det är typ som jag skulle kalla dig för senis för att du är senior.
00:10:38
Men alltså, senior tycker inte jag är en godtagbar titel för mig. Jag tycker senior betyder ingenting.
00:10:47
Men alltså, pratar vi seniorer, då brukar jag alltid säga senior.
00:10:51
Jo, absolut. Det har gått överstyr i vårt team att folk säger en sak. Vi vill nån jävla jargong.
00:10:59
Det där är som en varre, det är en variabel. En parre, det är en parameter.
00:11:04
Ja, men ska jag orka säga min junior varje gång?
00:11:07
Nej, men jag menar det måste ju finnas någon, jag vet inte, min kollega.
00:11:12
Ja, okej, min kollega som jag reder ut alla saker för. Städar, krattar manegen för.
00:11:20
Exakt, min kompis med Z.
00:11:24
Min kollega.
00:11:26
Ja, vi brukar alltid ha en bensträckare efter att vi har haft någon typ av morgonsynk.
00:11:32
Och den har vi också börjat säga benis till.
00:11:36
Jag har gjort det här med ett ord nu. Jag säger inte varre, jag säger inte parre, jag säger inte benis.
00:11:43
Alltså, ni har ju problem. Lägg inte över det här på mig.
00:11:47
Det kanske är därför Junis triggar någonting i mig.
00:11:52
Men vad säger parre? Jag säger reck och jag säger vid.
00:11:57
Men alltså, idag hade jag en diskussion där någon sa så här, jag bara, men Kent, har vi en påskres?
00:12:04
Och så tror jag han bara hela tiden sa, postgre.
00:12:08
Jag bara, vad är en postgre? Är det samma sak som en påskres?
00:12:12
Ja, men påskres är inte rätt för S tillhör ju sequel.
00:12:16
Jag bara, men, postgre?
00:12:19
Ska man börja med postgres-ql?
00:12:23
Postgres-sequel?
00:12:25
Ja, exakt.
00:12:27
Postgre?
00:12:29
Jag skojar inte, det känns som att påskres hade också kunnat bli något som blivit porre istället för...
00:12:36
Men det är också mycket för att vi har en gemensam vän som är så otroligt stockholmsk.
00:12:45
Otroligt.
00:12:47
Och förkortar allt.
00:12:49
Absolut.
00:12:51
Men också att hons tull förkortas till horny.
00:12:54
Ja, och i Berlin, alltså.
00:12:59
Drama pratar vi om.
00:13:03
Det var ju då så att det dök upp, eller det börjar med.
00:13:12
Det finns ett paket som heter axobjectquery.
00:13:26
Jag har faktiskt inte ens tittat på vad det gör, men ska vara helt ärlig.
00:13:31
Axobjectquery.
00:13:34
Approximate model of the chrome axobject. Attempts to map the axobject concepts to something...
00:13:43
Okej, det är någon accessibility...
00:13:45
Vad heter det? Polyfill, typ.
00:13:49
Ser det ut som.
00:13:50
For chrome.
00:13:52
Ja, jag vet inte om det är just specifikt för chrome längre, men det brukar ju vara mycket som heter som i chrome.
00:13:57
Men det verkar vara någon typ polyfill eller liknande.
00:14:00
Den fick någon, det var någon som gjorde en PR, eller någon som var maintainer på den som gjorde en PR.
00:14:07
Som mergades direkt, inga approvals eller så.
00:14:13
Och det den gjorde egentligen var att den bytte ut massa beroenden.
00:14:16
Den bytte typ yes till något som heter tape.
00:14:19
Den bytte nåt deep equal, nej den bytte de equal till deep equal json.
00:14:27
Och lite sånt.
00:14:30
Och då var det någon som skrev en tweet som var typ så här.
00:14:35
I love seeing PRs that add an extra 60 independences to the svelte compiler.
00:14:40
And make blah blah blah blah, load more slowly for everyone so that a single developer can keep running node 0.4.
00:14:48
Och då visade det sig att det var lite diskussioner i den här PRen om att varför byter du ut dem här.
00:14:54
Det har varit en diskussion för ett år sedan där vi pratade om samma sak och där kanske vi inte ska byta ut det.
00:14:59
Och den här utvecklaren som har bytt har, enda argumentet är att vi måste stödja node 0.4.
00:15:09
Varför då?
00:15:11
Ja men för att det ska vara bakåt kompatibelt.
00:15:15
Men stödjer ens datorer node 0.4?
00:15:19
För sex år sedan slutade node 0.4 få säkerhetsuppdateringar.
00:15:24
Ja.
00:15:26
Va?
00:15:28
Ja.
00:15:30
Och sen började det grävas lite. Det postades ju en jävla massa grejer.
00:15:35
Det hade skett några ändringar i någon GitHub action som gjorde att den drog in någon,
00:15:42
och inte taggat en specifik version på något steg den använde en bibliotek för.
00:15:51
Utan den körde direkt från main vilket också gjorde folk oroliga för att om man pushade något till den så skulle den kunna vara någon säkerhetshål.
00:16:00
Och den här utvecklaren säger egentligen bara att jag måste stödja node 4.
00:16:12
Och det blir fler beroenden, det blir jättemycket grejer som dyker upp.
00:16:22
Det var väldigt mycket, och bland annat Rich Harris som är, jag vet inte om man säger det till folk som är benevolent dictator for life.
00:16:36
För folk som har skapat open source bibliotek och sen är dom, typ att Linus Torvalds är benevolent dictator for life över Linux.
00:16:48
Men Rich Harris säger att man ska vara svält i alla fall.
00:16:53
Och han var väl inne i den här tråden för att det då hade upptäckts att det påverkade svält-compilern och drog in en massa fler beroenden.
00:17:02
Och han skrev bland annat något svart, den här utvecklaren som hade skrivit "it's not always about you"
00:17:09
Det här skrev den här maintainern så att säga. Och bara bla bla bla bla, "willing to expand the nodes", "we need to cover what's needed here" bla bla bla.
00:17:21
Och han svarade bara "no one needs node 4 support, this is utterly absurd".
00:17:28
Och den här utvecklaren bara fortsätter stå på och säga att "nej men node 4, det är ett krav".
00:17:35
"Still has many millions of downloads according to nodes own access logs"
00:17:42
Jag tycker bara den här i bakgrunden, det känns bara trollolololo.
00:17:47
Ja exakt, det är verkligen vad det känns som.
00:17:54
Och den här tråden blir ju längre och längre, folk upptäcker den på Twitter, det kommer in en massa fler folk.
00:18:04
Han börjar dölja en massa kommentarer, för det kan man ju göra i githubben.
00:18:09
Och det är också någon som upptäcker att biblioteken som han har dragit in är bara bibliotek som han är maintainer på.
00:18:21
Så han har bytt ut en massa bibliotek som andra har haft, som har funkat bra, för att stoppa in egna bibliotek som han har gjort själv,
00:18:36
eller som han har forkat, som också ser till att de stödjer node 4.
00:18:41
Det här ska vi säga att det finns inga bevis för varför han har gjort det här, förutom att han påstår att det har att göra med kompromiss.
00:18:56
Men det kommer också fram att alla bibliotek som han har dragit in använder något som kallas tidelift, som är en open source-grej.
00:19:12
Och det den gör är att du kan få pengar baserat på de biblioteken du maintainar. Och lite av de pengarna som betalas ut baseras på användning av dina bibliotek.
00:19:29
Det är skämt!
00:19:31
Det finns ingenting som bevisar att det är det för den här motivationen, men det känns väldigt fishy.
00:19:39
Det är såhär "how to make your own side income".
00:19:43
Ja, "how to get passive income".
00:19:47
Ja, fy fan! Jag är så jävla sugen på att testa att köra det här på node 4.
00:19:54
Den här diskussionen blir ju längre och längre och längre. Det är diskuterat en massa grejer. Till slut låses hela diskussionen.
00:20:13
Det första som jag såg var att "Issun" begränsar repository så att man inte kan skapa issues i det.
00:20:25
Det senaste som jag såg var att "The Isch" är en del av en organisation som heter Alliance.
00:20:43
Nu dyker det upp folk som är admins i den här Alliance-organisationen som är typ "Ursäkta, vad är det som pågår här?"
00:20:53
Som inte har en aning om vad det här är för något, varför det händer och varför issues har blivit begränsade och allt sånt.
00:21:01
Det var typ en timme sedan så jag har inte sett så mycket mer.
00:21:05
Det sista som jag såg var att "Guess who the maintainer is?"
00:21:27
Som att de visste det utan att titta.
00:21:32
Då visade det sig att det här inte var första gången den här personen är lite svår att ha att göra med.
00:21:41
Jag har gjort ganska mycket liknande saker förut.
00:21:45
Kanske inte lika tydligt, men ganska mycket att det ska vara bakåt-kompatibelt så långt bak det går.
00:21:52
Att det ska vara mycket sånt, att ha bytt ut och merjad saker hit och dit.
00:21:57
Och maintainer jättemånga repor och paket på MPM.
00:22:04
Då visade det sig att det finns någon som har skapat ett GitHub-repo med en lista över hur du byter ut den här personens repo.
00:22:16
Vad finns det för alternativ?
00:22:19
För att det har varit så mycket problem.
00:22:22
Jag såg en tweet som skrev "Tänk att vara en open source-utvecklare som är så dålig på sitt jobb att någon bygger ett paket för att ta bort ditt arbete."
00:22:34
Det var liksom ett kaninhål som inte riktigt tog slut.
00:22:50
Det är en liten sjuk grej som vi håller på med också.
00:22:55
Vi har en konflikt i NPR och då måste folk ut på Twitter och sprika av sig.
00:23:02
Det är något med hela den grejen.
00:23:09
Den här mobbementaliteten vill man ju undvika.
00:23:13
Men samtidigt känns det som att det är något som är ganska uppenbart fel.
00:23:18
Jag fattar att folk ventilerar.
00:23:21
Jo, jag fattar ändå. Men det är väl drevgrejer.
00:23:26
Men det är väl likadant i media. Blablabla.
00:23:28
Det är en annan diskussion.
00:23:29
Jag kände bara att det var en diskussion i tråd men någon orkade inte så de skrev på Twitter.
00:23:36
Ja, det var väl liksom...
00:23:39
Ja, absolut att det blir lite drev kanske.
00:23:43
Men jag vet inte. Varför kan inte drev vara bra ibland?
00:23:47
Kanske. Det är så jävla fishy alltså.
00:23:52
Ja.
00:23:54
Herregud.
00:23:56
Hade inte det här varit drevet så kanske de här admin i organisationen inte hade sett det.
00:24:01
Men det känns ju också konstigt. Borde man inte som första grej fråga dem.
00:24:09
Hörrni, vad händer?
00:24:15
Det kanske man inte gör.
00:24:17
Jag vet så väldigt lite om open source community.
00:24:20
Jag är så här...
00:24:25
Det är för läskigt.
00:24:28
Ja, jag håller med. Jag kollade nu igen om det hade kommit en uppdatering.
00:24:32
Och precis nu för 12 minuter sedan skrev en av adminsen i organisationen att
00:24:36
"Bla bla bla, legit transfer of power. They have worked together before.
00:24:42
Have a call with new maintainer later today to try and sort some things out. Bla bla bla."
00:24:49
Jag håller med. Det är svårt. Vi har varit inne på det här massor av gånger tidigare.
00:24:53
Men det är svårt för att open source är ofta obetalt. Kanske inte i det här fallet.
00:25:00
Nej, här har vi hittat ett sätt.
00:25:03
Det kanske är positivt. Här har vi väl lösningen på open source-ekonomin.
00:25:09
Att det ofta är obetalt, otacksamt arbete.
00:25:14
Absolut. Men det är spännande också för att om man vill att folk ska använda en skade
00:25:20
kanske man inte ska vara batshit crazy.
00:25:25
Nej, för att det här... Jag förstår inte.
00:25:28
Om det går så pass långt att du får ett rykte i community att "Jag behöver inte ens kolla vem det är
00:25:34
utan jag vet att det kommer vara den här personen."
00:25:36
Och att folk bygger egna paket för att plocka bort dina paket.
00:25:43
Kommer den här personen in som min tainer nära dig, då är festen över.
00:25:47
Då är fan festen över.
00:25:52
Fortfarande rude.
00:25:54
Ja, men det var ett jätteroligt skämt.
00:25:58
Vet du vad jag vill? Jag vill att våra lyssnare roastar oss mer.
00:26:03
Vadå "oss"?
00:26:05
Okej, jag vill att våra lyssnare roastar Therese mer.
00:26:07
Nej, men man kan få roasta mig också.
00:26:09
Men i skämtform. Det ska vara lite mer ett skämt som roastar oss.
00:26:12
Och om man ska roasta mig, då skickar man skämtet till Therese.
00:26:14
Och om man ska roasta Therese, då skickar man skämtet till mig.
00:26:17
Roasta inte mig. Jag är skygg.
00:26:21
Jag tror redan att alla hatar mig. Sluta roasta mig.
00:26:26
Nu har jag ju hällt som bevis på att alla hatar mig.
00:26:30
Det var väl inte en roast som ett tecken på omtanke och kärlek.
00:26:37
Det är väl så det funkar.
00:26:39
Inte om man roastar mig. Nej, men vad fan.
00:26:43
Det är ju att mitt efternamn fick folk att tro att jag var fusknollan
00:26:48
när jag började på universitetet också. Så det har varit med mig.
00:26:51
Ja, jag förstår det.
00:26:53
Jag brukar ju säga att jag är okränkbar.
00:26:57
Do your best.
00:26:59
Ja, exakt. Jag kommer gå och gråta i fosterställning och antas okränkbar.
00:27:04
Så jag antar att alla kommer att roasta mig nu.
00:27:07
Man vill ju inte roasta någon som är okränkbar. Det är inte så kul.
00:27:12
Det här var väl lite färskt drama. Det har ju inte fått någon conclusion.
00:27:17
Vad heter det? Uppgörelse?
00:27:19
Nej, jag vet faktiskt inte om folk ska...
00:27:24
Det pratas ju om att folk ska ha svält folket och fundera på att forka den där
00:27:28
och ändra tillbaka och lite allt möjligt.
00:27:32
Jag vet inte riktigt vad det kommer att landa i.
00:27:35
Det var också kul, för det fanns ju en lista riktad mot den här personen.
00:27:40
Som var att här är ersättningar till de här paketen.
00:27:44
Oftast var det inte ersättningen till paketet, utan ersättningen var typ
00:27:47
en kod rad modern javaskrift.
00:27:51
Mm.
00:27:53
Men det stödjer ju inte Node 4.
00:27:56
Nej, exakt.
00:27:59
Nej, så det är väl det som är problemet.
00:28:02
Sitter man där med Node 4-stödet fortfarande, då kanske man har lite större problem i och för sig.
00:28:10
Men då kanske också festen är över.
00:28:15
Ja.
00:28:17
Alltså en helt annan sak på tal om att festen är över.
00:28:20
Jag hade upp en PR. Man måste få två approvals.
00:28:24
Får tjata, tjata, tjata. Får två approvals, går in på morgonen och får mördra den.
00:28:28
Då har en annan person mördjat min PR en minut tidigare.
00:28:33
Vem gör så?
00:28:35
Men de kanske behövde den.
00:28:37
Nej!
00:28:38
Den kanske var godkänd. Kanske var klar.
00:28:41
Ja, men jag blev rånad på min mördge.
00:28:46
Min check. Min tillfredsställande känsla i hjärnan.
00:28:50
Vad ska du ha?
00:28:53
Det där är när man lägger för mycket av din personlighet i koden.
00:28:59
Man bryr sig väl inte om man mördjar?
00:29:01
Det där var bara en drive-by. Det var ingen som har varit med och skrivit koden.
00:29:06
Det är ingen som har provat. Det är ingen som jobbar i samma projekt.
00:29:09
Eftersom det är ett monorepo. Det är bara så här, det gick förbi mördjar lite.
00:29:13
I förbifarten.
00:29:15
Ja, men det gillar man väl.
00:29:17
Man kanske städade lite. Gick igenom och stängde lite gamla pull requests.
00:29:22
Och den legat upp i en dag.
00:29:24
Mördjade några som inte fick så mycket kärlek.
00:29:27
Fick andra approval än.
00:29:29
Nej, nej, nej. Fy fan alltså. Fy fan.
00:29:34
Ja, men jag har ingenting emot det. Mördjar mina heder, säger ni.
00:29:39
Men det där har ingenting med identitet att göra.
00:29:42
Ingenting med stats att göra.
00:29:44
Det har ju bara med att göra tillfredsställelsen.
00:29:47
Du tog ju för fan hem en app en gång med en to-do-lista.
00:29:50
Och skitgrejer. Bara för att du skulle få checka i saker för att det är tillfredsställande.
00:29:55
Ja, just det. Det gjorde jag. Undrar vad den appen heter.
00:30:00
Kommer jag inte ihåg.
00:30:02
Men det var en bra app.
00:30:05
Drama.
00:30:07
Hörrni, tack för att ni lyssnar.
00:30:09
Vi är väl tillbaka igen om två veckor.
00:30:13
Mitt i sommarsäsongen.
00:30:15
Det blev ändå ganska bra energi idag, tycker jag.
00:30:17
Jag tror att det var skämtet som gjorde det.
00:30:19
Jag är inte tillbaka mer om det kommer mer roast.
00:30:22
Jag är alldeles för barhudad för det.
00:30:25
Ser man barhudad?
00:30:27
Överkänslig.
00:30:29
Tunnhudad.
00:30:33
Vi hörs när vi hörs. Trevlig helg hörrni.
00:30:38
Bye bye.
00:30:40
Hej då.
Tillbaka upp